Přestože na pracovním pohovoru by se každý měl snažit klást dostatek otázek pro budoucí rozhodnutí o přijetí či nepřijetí volné pracovní pozice, mnoho dotazů zůstane na později, až se skutečně dostanete „do akce“. První den v novém zaměstnání může být stresující, chaotický a nových podnětů na vás může být zkrátka trochu moc. Proto doporučujeme zapisovat si poznámky a otázky, které vás budou během tohoto i dalších dnů napadat. A které jsou ty podstatné a zásadní nám poradí společnost 123jobs Media s.r.o. největší tuzemský provozovatel pracovních portálů a aplikací.
Detaily ohledně režimu, zvyklostí a komunikace
Čtěte také:
Jak na grilování nepohořet
Čtěte také:
Pásavka bramborová klade vajíčka
Čtěte také:
Kapesné pro děti: Kolik a kdy?
Čtěte také:
Dětské koktejly pro každou příležitost
Čtěte také:
Šest rad, jak vybrat pro dítě první pero
Čtěte také:
Jak vybrat nejlepší produkt přes internet
Čtěte také:
Jak poznat luxusní hodinky
Nejspíš už víte, kdy vám končí a začíná pracovní doba a kde je vchod do kanceláře. Své informace si ale určitě musíte doplnit o detaily, jakými jsou například používání dalších prostorů na pracovišti a doplňujícího vybavení, skladování kancelářských či jiných potřeb, způsob komunikace s ostatními zaměstnanci či odděleními anebo pravidla, která platí, když budete z budovy odcházet jako poslední. Průběžně budete nacházet další a další podrobnosti – a doporučujeme se hned zkraje ptát opravdu na vše.
Seznam povinností
I zde platí, že svou náplň práce obecně znáte, nicméně konkrétních pracovních povinností bude mnohem více a budou spadat do více oblastí. Abyste zejména zpočátku na nic nezapomínali, opět doporučujeme sestavit si seznam a podle něj například první dva měsíce vždy kontrolovat jejich splnění. Můžete také využít některé z elektronických aplikací pro zápisy úkolů či kalendář ve vašem mobilním telefonu či počítači.
Otázky pro kolegu
Jsou věci, na které se zeptáte oficiálně svého šéfa či zaučující osoby. Každá kancelář či jiný typ pracoviště však má i jakási nepsaná pravidla, která momentálně nejspíš znají všichni zaměstnanci kromě vás. Například to, v kolik je skutečně vhodné odcházet domů – oficiální pracovní doba se s tím ne vždy musí shodovat. Na tyto věci se možná nebudete ptát hned první den, ale zjistěte si je co nejdříve, nejlépe od vstřícného a diskrétního kolegy.