V dnešní době jsme zahlceni nabídkami, letáky, reklamami a všemožnými marketingovými praktikami, které však bohužel ve skutečnosti často výhodnými vůbec nejsou. Chceme-li tedy své peníze investovat rozumně a opravdu ušetřit, musíme přemýšlet sami za sebe a udělat si vlastní malý průzkum. Především to lze doporučit při nákupu věci na delší dobu a za vyšší částku. Co vše je třeba si pohlídat, to si můžete přečíst v našem článku níže.
Reálná vs. fiktivní sleva
Čtěte také:
Jak na grilování nepohořet
Čtěte také:
Pásavka bramborová klade vajíčka
Čtěte také:
Kapesné pro děti: Kolik a kdy?
Čtěte také:
Dětské koktejly pro každou příležitost
Čtěte také:
Šest rad, jak vybrat pro dítě první pero
Čtěte také:
Jak vybrat nejlepší produkt přes internet
Čtěte také:
Jak poznat luxusní hodinky
Některé obchody hlásí nové slevy co každý týden. „Původní“ cena je přeškrtnutá a místo ní je uvedena nižší, nová cena. Proběhlo ale ve skutečnosti nějaké zlevnění nebo se jedná pouze o pokus opít zákazníka rohlíkem? To zjistíte, pokud ceny sledujete dlouhodobě a také pokud se nezdráháte srovnávat ceny v jiných obchodech. Jestli se běžná cena v jiném obchodě rovná uvedené ceně se slevou, buď je obchod standardně dražší anebo zkrátka balancuje na hranici marketingu a lži.
Poštovné a možnost vrácení
Poštovné zdarma může být příjemným bonusem – to ovšem opět platí pouze v případě, že základ ceny není sám o sobě vyšší. Případně může být bezplatné doručení vyhrazeno pro nákupy za vyšší částku, to však může motivovat ke zbytečnému utrácení a je třeba si říci, zda skutečně potřebujeme a chceme danou věc a nejsme vedeni jen tímto vedlejším lákadlem. Je užitečné si prověřit také to, jestli je v případě reklamace či odstoupení od smlouvy poštovné účtováno vám anebo obchodníkovi.
Důvěryhodnost obchodu
Nakoupit z podezřelého obchodu a zboží třeba ani nikdy neobdržet není výhodné v žádném ohledu, resp. jedná se o tu úplně nejhorší variantu. Přečíst si zákaznické recenze obchodu a prohlédnout si předem jeho internetové stránky by mělo být jedním z „povinných“ kroků předtím, než kliknete na odeslání objednávky. Pokud se vám cokoli nezdá, zkuste se raději porozhlédnout jinde.